گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

هت تریک

دیواره نورد معروف نیوزلندی ، مایان اسمیت گوبات 34 ساله در حال آمادگی برای سه صعود آزاد و بلندپروازانه در کالیفرنیا ، دره یوسمیت ، یکی از مهمترین مراکز سنگنوردی جهان است ، به عبارتی او در صدد تلاش برای ثبت یک رکورد جهانی در صعودهای آزاد و سبقت از رقبای مرد است.

مایان در حال حاضر رکورد صعود سرعتی زنان از مسیر دماغه (The Nose) ، دیواره 2307 متری ال کپ را در اختیار دارد و حالا قصد دارد که آخرین رکورد (2 ساعت و 26 دقیقه) را در هردو بخش زنان و مردان در اختیار داشته باشد .

او که ساکن کرایست چرچ نیوزلند است بخشی از هزینه اکسپدیشن خود (ده هزاردلار) را از بنیاد ورزشی هیلاری تأمین کرده و معتقد است که اگر صرفا" نگاهی محض به دشواری مسیرها داشته باشیم توان زنان و مردان یکسان است اما از جنبه رقابتی و ثبت رکورد ، توان زنان و مردان به ندرت یکسان بوده و من می خواهم ثابت کنم که زنان در این زمینه نیز قادرند توانایی نظیر مردان داشته باشند ، در صعود آزاد ، طناب ، فقط از سقوط جلوگیری می کند و کمکی به صعود شما نمی کند ، به ندرت دیده شده که دراین سبک صعود یک زن به تنهایی تلاشی را انجام دهد. مایان که قبلا" یک اسکی باز نیمه حرفه ای بوده حالا یکی از بهترین صخره نوردان جهان محسوب می شود ، اولین تلاش او در یوسمیت در این ماه بستگی به شرایط جوی ، آمادگی و سطح انرژی برای تبدیل شدن او به چهارمین فردی است که قصد دارد این مسیر را به صورت آزاد صعود کند. تلاش بعدی او صعود زنجیره ای کمتر از 24 ساعت ال کپ – هافدوم (1444متر) است .

او مدعی است صعود سرعتی ال کپ دشوار نیست اما اگر قرار باشد رکورد فعلی شکسته شود کار دشواری در پیش رو خواهم داشت . صعود زنجیره ای دو دیواره نیز به دلیل زمان محدود 24 ساعت ، طاقت فرسا است .

مایان که به نحوی توجه جهانیان را به جنبه رقابتی صخره نوردی جلب کرده در طول سال ، زمان قابل توجهی صرف سفر به تمامی نقاط جهان برای یافتن مسیرهای جدید می کند و امیدوار است که حرکت او الهام بخش سایر سنگنوردان زن باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.