گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

حادثه در سبلان

نجات دو کوهنورد ناپدید شده در کوهستان سبلان

 با تلاش شبانه گروه امداد کوهستان هیات کوهنوردی شهرستان مشگین شهر دو کوهنورد ناپدید شده در کوهستان سبلان از مرگ حتمی نجات یافتند.

سرپرست گروه امداد کوهستان مشگین شهر گفت: به دنبال اطلاع از مفقود شدن دو کوهنورد جوان در یخچال شمالی سبلان در ساعت 1.5بامداد امروز تیمی متشکل از هفت امدادگر زبده به محل اعزام شد.

بابک توحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران پس از طی چهار ساعت طی مسافت در کوهستان به محل مورد نظر رسیده و پس از جستجو موفق به پیدا کردن این دو کوهنورد در یکی از مناطق صعب العبور شدند.
وی گفت: با انجام عملیات فنی امدادگران موفق شدند این دو کوهنورد را که در لبه یخچال اصلی زمین گیر شده بودند با انجام عملیات فنی از جمله راپل به محلی امن در کوهستان انتقال دهند.
او اظهار کرد: یکی از کوهنوردان دچار برف کوری و دیگری نیز دچار عارضه تخلیه انرژی شده بود که با انجام اقدامات اولیه پزشکی سلامت نسبی خود را بازیافتند.
وی افزود: ساعت 10 قبل از ظهر امروز این دو کوهنورد 18 و 20 ساله که از اهالی شهرستان اهر هستند تحویل مرکز درمانی در مشگین شهر شدند.
قله سبلان با ارتفاع 4811 متر در استان اردبیل واقع شده و هر سال در فصل های مختلف میزبان انبوه کوهنوردانی است که از سراسر کشور به دومین کوه مرتفع کشور صعود کرده و از زیبایی های آن لذت می برند.
در سال های اخیر نا آشنایی برخی کوهنوردان به مسیر صعود این کوه حوادث ناگواری به دنبال داشته است.
شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.