گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

کوهنوردی یا طبیعت گردی

مسابقات سنگنوردی جام جهانی از 27 فروردین سال جاری در سوئیس برگزار خواهد شد و تیمی از کشورمان در این رقابت ها شرکت می کند.
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت : مرحله نخست رقابت های جام جهانی سنگنوردی در بخش بولدرینگ طی روزهای 28-27 فروردین در یکی از شهرهای این کشور انجام خواهد شد و تیمی دونفره از سنگنوردان ایرانی شامل علی برات زاده و داود رکابی به هزینه شخصی و به صورت آزاد رهسپار این مسابقات خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: اعزام های آزاد علاوه بر کسب تجربه، رنگینگ جهانی برای سنگنورد در نظر گرفته می شود و حضور ورزشکاران در میادین بین المللی باعث به روز شدن آنها می شود.
 
زارعی در ادامه گفت: در این ورزش وضعیت بهتری داریم و 3 دهه ای است که به طور رقابتی در کشورمان پیگیری می شود، در اکثر استان های ایران سنگنوردی می شود و زیر ساخت ها تا حدودی جوابگوی علاقه مندان می باشد.
 
کوهنوردان ایرانی در راه بیس کمپ هیمالیای نپال

زارعی در این باره گفت: تیمی متشکل از 8 کوهنورد هفته گذشته راهی قلل اورست ولوتسه در کشور نپال شدند، آنها امروز صبح راهی روستای پاکین شدند و بعد از 8 روز طی مسافت به بیس کمپ این دو کوه در ارتفاع 5200 متر خواهند رسید.
 
وی تاکید کرد: کوهنوردانی که در این منطقه تردد دارند 300 نفر هستند، در غالب 26 تیم در این بین 60 نفر به لوتسه،30 نفر به بنسه و بقیه به بام دنیا صعود خواهند کرد و سهم ایرانی ها 3 نفر به نام های عظیم قیچی ساز که با فتح این دو قلل وارد باشگاه 8 هزار تایی ها خواهد شد و افتخاری بس بزرگ برای کشورمان می باشد و علی رضا بهپور و محمد معین اصفهانی می شاد و 5 نفر از کوهنوردان میهن مان هم به لوتسه می روند.
 
کوهنوردی با طبیعت گردی عجین شده است

زارعی در این خصوص گفت: این ورزش در طبیعت انجام می شود و با گردشگری و طبیعت گردی عجین شده است، برای ورود به کوهنوردی باید آموزش های لازم را دید و با تجهیزات مناسب به آن پرداخت.
 
وی تاکید کرد: با وجود اینکه این ورزش هزینه بالائی را می طلبد ولی طرفداران زیادی در جامعه دارد و موضوعاتی چون بحث آموزش،حوادث و هیمالیانوردی مطرح می شود.
 
زارعی اشاره کرد: حوادث کوهستان همواره در کوه ها رخ می دهد و اجتناب ناپذیر است و بلایای طبیعی و اشتباه فرد در آن دخیل است و بیمار یهای ارتفاع نیز می تواند برای کوهنورد مشکل ساز باشد پس سلامتی شخص مهمترین عامل برای صعود به قله می باشد.
 
وی گفت: یکی دیگر از مباحث کوهنوردی، هیمالیا نوردی است، زمانی که ورزشکار بعد از سال ها کوهنوردی در داخل کشور و با کسب تجارب بسیار به این مرحله می رسد، صعودهایی که سخت و فنی است و ریسک آن بالاست.

تیم منتخب غارنوردی البرز به ترکیه می رود
 
زارعی در این مورد گفت: یک تیم 8 نفره از غارنوردان گرجی هم تابستان 95 به ترکیه می روند و هم در حال رایزنی برای سفر این افراد هستیم.

وی اضافه کرد: غارنوردی تنها ورزشی است که در دنیا رقابتی برگزار نمی شود و در آن اکتشاف صورت می گیرد و دو نوع غارنوردی داریم، غارهائی هستند که فنی نیستند و افراد عالی به آن رفت و آمد می کنند، مثل غار علیصدر در همدان اما غارهائی هستند که فنی می باشند و غارنودی در آن به مهارت بالایی نیاز دارد.

زارعی یادآور شد: آموزش، آشنایی با تکنیک های غارنوردی ،امداد و نجات و توانمندی فرد مواردی هستند که در این ورزش باید بیشتر در کانون توجه قرار گیرد و تعامل با غارنوردان دنیا باعث کسب تجربه و به روز بودن ورزشکاران ایرانی می شود و اکسپیدی شن هائی که انجام می شود در شناخت غارنوردی کشورمان به دنیا موثر است. 

یخ نوردی کشورمان رو به جلو حرکت می کند

وی در این مورد اشاره کرد: این ورزش سابقه زیادی در ایران ندارد ولی در همین مدت کم طرفداران بسیاری به خود جلب کرده است و قهرمانان کشورمان به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند و مدال کسب می کنند.
 
زارعی گفت: یخ نوردی و سنگنوردی در سال های آینده به المپیک راه پیدا می کنند، این کار باعث شناخته شدن آن در جهان می شود و اینکه ورزشکاران این حوزه با انگیزه بالا تمرین و ممارست می کنند.
 
وی در ادامه گفت: برای وارد شدن به یخ نوردی باید آموزش کافی دید و از وسایل متناسب با این ورزش فعالیت کرد.
 
زارعی در پایان خاطر نشان کرد: کوهنوردی و ورزش های زیر مجموعه آن روحیه بخش و هیجان انگیز هستند و جوانان با انجام آنها علاوه بر استفاده از طبیعت بکر آفریدگار، همیشه بدنی سالم و اراده قوی مشکلات زندگی و موانع آن را از سر راه بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.