گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

پدرامداد و نجات ایران درگذشت

بیژن دفتری، رییس سابق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم، روز پنجشنبه در سن ۶۶ سالگی و بعد از تحمل یک دوره بیماری، در بیمارستان ابن‌سینا دارفانی را وداع گفت.

.

بیژن-دفتری

.

امداد و نجات ایران، موفقیت های امروز خود را مرهون تلاش مردان خستگی ناپذیری چون استاد بیژن دفتری است که  چه در عرصه داخلی و چه در عرصه جهانی نامی ماندگار از خود بر جای گذاشت و با تلاشی نفس گیر در راه ارتقا فرهنگ امدادرسانی در کشور کوشید. بم و زلزله ویرانگر آن، گوشه ای از خدمات این مرد عالیقدر است که با وجود بیماری قدیمی، لحظه ای صحنه امدادرسانی در آن شرایط دشوار را رها نکرد و با مدیریت همه جانبه، کارنامه درخشانی از فعالیت اعضای هلال احمر در میان اذهان داخلی و خارجی بر جای گذاشت.

دفتری ترویج فرهنگ ایمنی و خودامدادی را برای نخستین بار مطرح و آن را پایه امدادرسانی موثر و موفق دانست و پس از بازنشستگی نیز به تدریس، تحقیق و مشاوره ادامه داد و علیرغم بیماری، زندگی خود را درکنار مردم آسیب دیده و امدادگران داوطلب ادامه داد.

از دیگر سوابق اجرایی پدر امداد و نجات ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بنیانگذار طرح شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مدیر دانشگاه علمی کاربردی سوانح طبیعی کشور، محقق و اولین مدرس مدیریت بحران و سوانح کشور، مدیر بیمارستان شهرستان قائمشهر، معاون امداد استان مازندران، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندان، معاون خدمات امدادی هلال احمر کل کشور، اولین مدیر عامل هلال احمر استان تهران، رئیس شورای سیاستگذاری پایگاه اینترنتی مطالعات مدیریت بحران.

بی شک فقدان این شخصیت امدادی، علمی و بزگوار ضایعه ای بزرگ برای جمعیت هلال احمر است. گروه کوهنوردی همت شمیران ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، مدیران، کارکنان و اعضای خستگی ناپذیر جمعیت هلال احمر و دوستداران بزرگ مرد امداد و نجات ایران، برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت می نماید. روحش شاد و نام نیکش تا ابد جاویدان باد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.