گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

صعودهای موفق هیمالیا

خبر صعودها و تلاش های موفق امسال در هیمالیا:


انجمن پزشکی کوهستان ایران: در کنار خبر خوشحال کننده صعود عظیم قیچی ساز برقله چوایو که بازتاب گسترده ای در وب سایت ها و وبلاگ های حوزه کوهستان داشته، خبرهای دیگری نیز از هیمالیا در خصوص صعودهای موفق به ثبت رسیده در قلل چو آیو، ماناسلو و شیشاپانگما ارسال گردیده که به اختصار به این صعودها می پردازیم:

چو آیو (۸،۲۰۱ متر)

امروز خبر صعود عظیم به چو آیو در حالی ارسال گردید که دیروز چند صعود در این قله به ثبت رسیده بود. طبق گزارش سایت اکس وب، آدریان بالینگر (Adrian Ballinger) از آمریکا، سرگی بارانوف (Sergey Baranov) از روسیه به همراه دو شرپای نپالی اولین کوه نوردانی بودند که موفق به صعود چو آیو در فصل ۲۰۱۳ شدند. این دو کوه نورد با اسکی فرود آمده و به کمپ دو رسیده بودند. فعلا از تعداد دقیق کوه نوردانی که امروز و فردا راهی قله شده اند خبری در دست نیست.

شیشاپانگما (۸،۰۱۳ متر)

دو کوه نورد بریتانیایی به نام های ریچ امرسن (Rich Emerson) و دیو اثرینگتن (Dave Etherington) که اولین کوه نوردانی بودند که راهی قله شیشاپانگما شده بودند از فاصله ۴۵۰ متری قله مجبور به بازگشت شدند. این دو کوه نورد در حال حاضر در بیس کمپ پیشرفته بوده و معلوم نیست که آیا دست به تلاش دیگری خواهند زد یا نه.

تنها کوه نوردی که تا به حال موفق به صعود این قله شده یک بانوی کوه نورد مجارستانی به نام Lestak Erzsebet می باشد که دیروز موفق به صعود شیشاپانگما گردیده است. جزئیات این صعود هنوز ارسال نشده است.

ماناسلو (۸،۱۵۶ متر)

تعداد کوهنوردانی که به نظر میرسید دیروز اقدام به صعود قله ماناسلو کنند حدود ۶۰ نفر تخمین زده می شود و به نظر اکثر این کوه نوردان موفق به صعود این قله شده اند. همانطور که طبق گزارش سایت Himalayan Experience تعداد ۲۹ نفر از کوه نوردان و شرپاهای آنها دیروز صبح موفق به صعود ماناسلو گردیده اند.

در بین صعود کنند گان دیروز آلن آرنیت (Alan Arnette) و تونچ فیندیک (Tunç Findik) نیز قرار دارند. لازم به ذکر است که ماناسلو دهمین قله هشت هزار متری تونچ فیندیک از ترکیه می باشد که موفق به صعود آن شده است. او دیروز در یک هوای مه آلود و بارانی راهی بیس کمپ شده بود.

از صعود کنندگان دیروز می توان به سه کوه نورد اتریشی نیز اشاره کرد که تلاش خود را از کمپ ۲ به سوی قله آغاز کردند. مارکوس، کوه نورد اتریشی زود تر از دوستانش یعنی صبح به قله رسیده در حالی که دو همنورد دیگرش سپ و هانس بعد از ظهر موفق به صعود قله شده اند. طبق گزارش ارسالی هنگامی که دو همنورد مارکوس به کمپ سه بازگشته بودند او در نزدیکی بیس کمپ بوده است.

با تشکر از آلتای عزیز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.