گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

سمپوزیم هیپوکسی

شرکت در ششمین سمپوزیوم علمی اروپایی هیپوکسی در لهستان:


انجمن پزشکی کوهستان ایران: ایران در ششمین سمپوزیوم اروپایی هیپوکسی که از تاریخ 10 تا 15 سپتامبر 2013 در شهر زاکوپان لهستان برگزار گردید شرکت نمود.

در این کنفرانس که با شرکت 13 کشور از اروپا و آسیا برگزار شد آخرین تحقیقات و دستاوردها علوم هیپوکسی و تاثیر آن بر کوهنوردان و پزشکی کوهستان ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در روز اول این کنفرانس نیز گردهمایی سالیانه کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی در تاریخ 12 سپتامبر برگزار گردید.

همچنین جدیدترین کتب منتشره در زمینه پزشکی کوهستان در ایران به اعضاء کمیسیون معرفی شد که مورد استقبال دکتر دیوید هیلبراند قرار گرفت و بنابر پیشنهاد دکتر حمید مساعدیان قرارشد کتب منتشره در زمینه پزشکی کوهستان که به زیانهای مختلفی در دنیا وجود دارد جهت تبادل علمی پزشکان فعال در این زمینه روی سایت اتحادیه حهانی کوهنوردی قرار گیرد.

در این سمپوزیوم کشورهای انگلستان، آلمان، ایتالیا، یونان، بلغارستان، چین، ایران، سوئد و . . . شرکت  نموده بودند. تحقیقات مختلفی نیز در زمینه پزشکی و بهداشت در مناطق کوهستانی نپال که توسط تیم تحقیقات پزشکی ADEMED از دانشگاه آخن آلمان اجرا شده بود در این سمینار ارائه گردید.

از ایران دکتر حمید مساعدیان با ارائه دو مقاله در زمینه"علت مرگ کوهنوردان در هیمالیا و کاهش انرژی" و "سرمازدگی در کوهنوردان ایرانی" ارائه گردید.

همچنین فیلم سقوط بهمن دیزین در حاشیه کنفرانس برای شرکت کنندگان پخش گردید که شرکت کنندگان را تحت تاثیر واقعیات فیلم قرار داد و از فیلم سقوط بهمن دیزین بعنوان یک فیلم آموزشی قابل توجه یاد کردند.

در این کنفرانس آقایان دکتر جلال الدین شهبازی و دکتر فریدون بیاتانی نیز شرکت نمودند که دکتر جلال الدین شهبازی مقاله"تفاوت بین کیت های امداد اورژانس و پزشکی کوهستان" را ارائه نمودند.

شهر زاکوپان از مناطق کوهستانی و بسیار زیبای جنوب کشور لهستان می باشد که مرکز کوهنوردی شرق اروپا با رشته کوه های تاتراس می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.