گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

چربی ها

نکاتی درباره چربی ها

چربی ها دسته ای از مواد مغذی هستند که باید روزانه و به مقدار 20 الی 30 درصد کل انرژی روزانه را شامل شوند. صحبت هایی که در مورد مضرات چربی می شود بیشتر فرضیه است . اگر هر روز فعالیت جسمانی داریدو ورزش می کنید در مورد مصرف چربی ها در حد توصیه شده نگران نباشید. اگر فعالیت جسمانی ندارید به موارد زیر توجه کنید.

1.            بیشتر از چربی های گیاهی استفاده کنید. احتمالاً نسبت یک سوم چربی حیوانی به دو سوم چربی گیاهی مطلوب است. حتی اگر فعالیت بدنی دارید بهتر است این نسبت را رعایت کنید.

2.            از چربی گیاهی که به صورت هیدروژنه است حتی المقدور اجتناب کنید مانند روغن های نباتی جامد که حاوی نسبت بالایی از اسید های چرب اشباع و ترانس می باشند.

3.            بعضی از روغن ها مانند زیتون به دلیل داشتن اسید های چرب تک غیر اشباع به نام اسید اولئیک امکان کاهش سطح کلسترول سرم را دارند. احتمالاً اسیدهای چرب تک غیر اشباع بر مقدار چربی مفید تأثیری ندارند شاید ورزش بهترین  گزینه برای افزایش سطح چربی مفید باشد.

4.            مقدار کالری روزانه مصرفی خود را مشخص نمایید و بر اساس آن مقدار چربی مورد نیاز روزانه را تعیین کنید. هیچگاه چربی  ها یا روغن ها را از رژیم غذایی خود حذف نکنید عدم مصرف چربی لطمات جبران ناپذیری به بدن وارد می سازد.

5.            از مصرف بیش از حد روغن کبد ماهی اجتناب کنید زیرا می تواند باعث کاهش ویتامین E و ابتلا به خونریزی گردد.

6.            مصرف زیاد چربی می تواند کاهش کارائی ورزشکار و خستگی وی را به همراه داشته باشد.

7.            هرچه بر شدت تمرین افزوده شود سهم چربی در تأمین انرژی کمتر شده و بر سهم قندها افزوده می شود( اگر تمرین از 75% حداکثر ضربان قلب فراتر رود این امر به وقوع خواهد پیوست)

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشته دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 08:33 http://chargetak.1000charge.com/

متشکرم

سلام و درود از لطف شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.