گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

گروه کوهنوردی شیراز

گروه کوهنوردی شیراز در زمینه های کوهپیمایی / غارنوردی / صعود قله / و... فعالیت می نماید و از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی نام نویسی می نماید

نجات کوهنورد مالزیایی در ارتفاعات دماوند

ساری / تلاش 14 ساعته برای نجات کوهنورد مالزیایی در ارتفاعات دماوند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر مازندران در جریان 14 ساعت عملیات زمینی و هوایی کوهنورد مالزیایی را از خطر مرگ در ارتفاعات پنج هزار متری دماوند نجات دادند.

این کوهنورد جوان در حالی که به همراه یک تیم 12 نفره از کوهنوردان هموطن خود به ارتفاعات قله دماوند رفته بود، در راه بازگشت مسیر را گم کرده و زمین‌گیر شد و پس از آن اقدامات تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر آمل به دنبال دریافت گزارشی از ناپدید شدن یک عضو از تیم کوهنوردان مالزیایی در ارتفاعات 5 هزار متری قله دماوند آغاز شد.

ین کوهنورد و سایر اعضای تیم چند روز قبل برای صعود به قله دماوند عازم این کوه مرتفع در شمال ایران شدند اما وقتی در حال بازگشت به دامنه بودند متوجه مفقود شدن یکی از همراهان خود شده و در تماس کوتاهی که با کوهنورد ناپدید شده داشتند مشخص شد او به محض این که متوجه شده راهش را گم کرد در همان محل زمین‌گیر شده است.

امدادگران کوهستان هلال احمر با دریافت این گزارش در قالب یک تیم پنج نفره به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند در حالی که به دلیل شرایط بد جوی کار تجسس برای ردیابی کوهنورد مالزیایی با مشکل روبه‌رو شده بود، اطلاعات به دست آمده حکایت از آن داشت که تجهیزات موجود به همراه این مرد برای زنده ماندن او ناکافی است و به نظر می‌رسید اگر هر چه سریع‌تر او پیدا نشود، جانش در معرض تهدید باشد.

به این ترتیب در حالی که تا ساعات نخستین روز بعد حادثه امدادگران کوهستان هلال احمر مازندران موفق به دست آوردن ردی از او نشده بودند چاره کار را در بهره‌گیری از بالگرد امدادی دیده و درخواست گشت هوایی و فیلم‌برداری از منطقه و محدوده مورد نظر صادر شد.

با بررسی‌های انجام شده روی فیلم‌های تهیه شده و ارسال اطلاعات مورد نیاز، تیم امداد و نجات مسیر احتمالی ناپدید شدن کوهنورد مالزیایی را به دست آورده و 14 ساعت بعد از آغاز عملیات امداد و نجات در ارتفاع 5 هزار متری او را در حالی که وضعیت جسمی خوبی نداشت، پیدا کردند.

با انتقال این کوهنورد به پایگاه دوم کوهستانی، عملیات مداوای او انجام و سپس کوهنورد مورد نظر از طریق سفارت مالزی در تهران به سایر اعضای تیم ملحق شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.